Preišči ta spletni dnevnik

20230107

29) Tri planine: Menina planina, Čreta in Velika planina (2015)

1.) Na Menino planino: iti je doživetje, ki mu ni para. Vodni izviri ob poti, 15 km vzpona samo na Menino planino in to pretežno makadamskega (zraven še vzpon na Črnivec), senca, razgledi in zelo malo prometa ter veliko krav in ovc in lepot Slovenije. Sledi še 15 km spusta v Tuhinjsko dolino, ki mu ni para. Nato pa pride še obvezno temeljito čiščenje in mazanje kolesa. Torej, zakon! Pot: na Črnivec, Zadrečka dolina, Bočna, Menina planina, Tuhinjska dolina, domov preko Kamnika. Nekaj o tej poti je tudi v drugih poglavjih.

Med dvema deloma naselja Žaga, vzpon na Črnivec
Tirosek - Šmiklavž, spust
Gornji Grad - Kropa, desno reka Dreta
Bočna - Menina planina, vzpon
Bočna - Menina planina, vzpon
Bočna - Menina planina, vzpon
Menina planina
12124 Menina planina - Okrog pri Motniku, spust
12124 Menina planina - Okrog pri Motniku, spust
12124 Menina planina - Okrog pri Motniku, spust
12124 Menina planina - Okrog pri Motniku, spust
12124 Menina planina - Okrog pri Motniku, spust

2.) Na Čreto: sem šel prvič. Vtisi so zelo dobri. Mir, lep in predvsem strm makadam navzgor ter asfaltiran spust proti Vranskemu. Morda bi pripomnil, da bi lahko bila kakšna oznaka več. Se pravi: preko Kamnika na Črnivec, po Zadrečki dolini do Pustega polja, nato desno proti Čreti, dol do Vranskega in nazaj po Tuhinjski dolini preko Kamnika.

Krivčevo - Črnivec, vzpon
Šmartno ob Dreti - Spodnje Kraše
Pusto Polje - Potok
Potok - Čreta, vzpon
Potok - Čreta, vzpon
Potok - Čreta, vzpon
Potok - Čreta, vzpon
Potok - Čreta,  začetek najstrmejšega vzpona
Potok - Čreta, najstrmejši del vzpona
Potok - Čreta,  vzpon, levo izvir
Dostop k planinski koči na Čreti, spust
Dostop k planinski koči na Čreti, spust
Od planinskega dom na Čreti proti začetku asfalta, vzpon
Čreta - Tešova, spust
Čreta - Tešova, spust
Tešova - Vransko, spust
Tešova - Vransko, spust
Tešova - Vransko, spust
Špitalič, proti Kozjaku, vzpon

3.) Na Veliki planini: sem bil že velikokrat, zato sem se tokrat odločil, da grem s kolesom. A na "vrh" nisem prišel. Ustavila sta me prometni znak in tabla z napisom, da je prepovedano za motorna vozila in kolesarje. Cesta je seveda zvožena in tudi na planini je veliko avtov in motorjev (ali imajo vsi dovolilnice!?). Obrnil sem se. Torej smo kolesarji enako obremenjujoč faktor za okolje, kot motorna vozila. Bebavost brez primere. A ja, turizem bi se šli tam gor. Ja, jim še precej manjka do tega.

In, če sem na prejšnjih dveh planinah užival v miru, je bila pot proti Veliki planini en sam prah in avtocesta. Ampak sem vseeno vztrajal in sem vesel, da sem se vsaj do dovoljenega območja nakolesaril. 

Šel sem proti Črnivcu in v Krivčevem zavil levo ter jo kar direktno ucvrl proti Volovljeku. Pot je sicer zelo strma (še zlasti tik pod vrhom prelaza), a vredna "kolesarske plezarije". Potem sem šel proti Veliki planini do prepovedi, obrnil in odbrzel nazaj čez Podlom ter Kamnik.

Krivčevo - Volovljek, vzpon
Krivčevo - Volovljek, vzpon
Krivčevo - Volovljek, vzpon
Krivčevo - Volovljek, vzpon, najstrmejši del
Prelaz Volovljek; cesta, ki vodi na Veliko planino
Volovljek - Velika planina, vzpon
Volovljek - Velika planina, vzpon
Volovljek - Velika planina, vzpon
Volovljek - Velika planina, vzpon
Volovljek - Velika planina, vzpon
Volovljek - Velika planina
Volovljek - Velika planina, vzpon, tabla s prepovedmi
Volovljek - Velika planina, vzpon
Velika planina - Volovljek, spust
Velika planina - Volovljek
Velika planina - Volovljek, spust
Volovljek - Podlom, spust
Volovljek - Podlom, spust
Volovljek - Podlom, spust

Ni komentarjev:

Objavite komentar